středa 16. září 2009

Česká Lípa výtvarná


Naše město má několik galerií a výstavních prostor, kde uměnichtivý divák může shlédnout rozličné výtvarné kousky. Ale musí vědět, kam jít a trefit se do termínu výstavy. Když zaváhá, tak prostě ne...vidí.
Ale po našem městě jsou i rozličná vytvarná díla všem na očích. Od těch oficiálně umístěných (viz Na kraji parku), po ty, které široká veřejnost nevnímá a oficiální struktury města dokonce ignorují.
Dovolím si na některé z nich upozornit a navrhnout je k zvláští ochraně. Dnes uvedu první čtyři:

Tuto kuřáckou komůrku páně Adolfa Borna jsem před dvěma a půl roky potkal v Barvířské ulici. Myslím, že čas již tento obraz odnesl někam do galerie nebo kovošrotu.
O tom, jak jsem v našem městě potkal Amedeo Modiglianiho jsem informoval přátele na serveru FOTOAPARAT.cz v dubnu roku 2006. Bylo to na pěšině za tehdejší prodejnou Renaultu v Kozákově ulici. Ještě nedávno jsem tam ten obraz viděl.

Na milence v podání Jiřího Trnky jsem se dlouho chodil dívat na parkoviště za OD ANDY. Počasí je pomalu stírá, ale ještě na jaře jsem je zase obdivoval.

Obraz neznámého japonského mistra znázorňující zřejmě erupci sopky Fudži  zdobí nebo zdobil jeden ze sloupů  mostu u stadionu.

Takových obrázků jsem už po  České Lípě zachytil více. Někdy příště budu v jejich zveřejňování pokračovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat